Jumaat, 15 Oktober 2010

Biasalah...Orang Vogue...Ada Je Orang Dengki......


Miz Scarlet tergelak membaca entry MYKMU siang tadi...
Bukan nak mengata, tapi nak mengenangkan hal Ketua Wanita PKR, Zuraidah Kamarudin.
Puas Miz Scarlet memikirkan...apa problem pompuan ni....?
Kenapa dia "Kak Nam" (tanya orang Johor)  sangat memperleceh-lecehkan Datin Seri Rosmah?
Mula-mula Miz Scarlet fikir, biasa lah...penganut-penganut PKR ni, segala yang kerajaan buat semuanya salah.. Mengkritik pandai benar, yang baik semuanya ditwistkan supaya nampak buruk. Yang bukan isu pun dijadikan isu besar. Maklumlah...populariti diorang sedang menjunam...maka carilah publisiti murahan..
Miz Scarlet tak nampak langsung bahawa usaha DS Rosmah melindungi gadis-gadis yang hamil di bawah satu program bersepadu tu sesuatu yang salah.  Sebagai seorang wanita DS Rosmah telah mengusahakan sesuatu yang cukup murni.  Salahkah beliau  cuba menyelamatkan remaja-remaja perempuan yang malang ni?
Yang dikecohkan oleh si Zuraidah ni ialah kononnya DS Rosmah campur tangan dalam urusan Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat. Dasar perempuan becok, nak melaga-lagakan DS Rosmah dengan Datuk Seri Sharizat. Kalau hasrat dan tujuannya luhur, tak kiralah siapa pun... Miz Scarlet rasa kita patut beri pujian dan alu-alukan usaha murni ini. Lagipun, pada pendapat Miz Scarlet, Datuk Seri Shahrizat bolehlah menumpukan kepada isu-isu lain yang lebih berat yang memerlukan tindakan segera oleh kementeriannya.
Miz Scarlet rasa DS Wan Azizah sendiri pun tak pernah kisah pun pasal masalah remaja-remaja perempuan yang teriniaya ni. Ya lah...dia kan sibuk dengan kisah ‘jambu-jambu’ peliharaan suaminya....Mana ada masa nak fikirkan kebajikan orang lain. Kebajikan dalam keluarganya sendiri pun tak boleh nak handle.
Hello, DS Rosmah tu kan Wanita Pertama Malaysia, apahal pulak you all dengki bebenor??
Ada juga orang kata, Zuraidah ni bukan kecoh pasal isu usaha DS Rosmah tu sangat...
Dia sebenarnya sengaja buat-buat bising kerana nak serlahkan dirinya, untuk tarik perhatian DS Najib...
Yang paling Miz Scarlet tak tahan ialah...diorang kata si Zuraidah ni sebenarnya jealous kat DS Rosmah...sebab First Lady kita ni vogue, steady dan disenangi ramai..
Datin Anne Serbatau  pun berkenan benar  kat style rambut DS Rosmah...sanggup berabis kat salun ‘A Cut Above’ di BV2 tu kerana nak jugak2 tiru  style rambut DS Rosmah tu..
Balik kepada kisah Zuraidah Kak Nam ni...


You all tengoklah gaya dia macam mana....ada sapa-sapa terliur ke??
Diorang kata, kalau budak kecik tengok pun meraung!!
Gelak mengguling-guling Miz Scarlet.....


Tiada ulasan:

Catat Ulasan